PATAKARIN TAISTELIJAT -Pohjois-Iin kyläyhdistys ry:n Tornien Taisto-joukkue

Iissä Hiastinlahden lintutornissa 4.5.2024 havainnoitiin lintuja Pohjois-Iin kyläyhdistyksen/Patakarin taistelijat joukkueella, jossa mukana tällä kertaa Ilkka Kärkkäinen, Jukka Sassi ja Sari Ollila. Pääosin jäässä olevan Hiastinlahti sekä pohjoistuuli piti lintujen muuton vähissä ja tänä vuonna eri lintulajeja saatiin kasaan 57 kpl, joista erikoisin oli parinkymmenen kapustarinnan parvi.

Ennätyskin kuitenkin saatiin, sillä tornissa vieraili hienossa aurinkosäässä ennätysmäärä (n.25 kpl) harrastajia ja muita alueella liikkuvia ulkoilijoita kilpailun aikana! Ensimmäinen vieras tuli aamulla jo kuuden jälkeen! Vierailijoiden kanssa on mukava jutella luonnosta ja eka kertaa minä kuulin termin "yleislintu", jonka merkitys jäi arvoitukseksi...

Ehkäpä ensi vuonna on olosuhteet täydelliset ja rikotaan meidän joukkueelle maaginen 80 lajia!

Kuvat Jukka Sassi

Valkoviklot

Merikotka kävi näyttämässä pitkiä sulkijaan.

Kuovi ja meriharakat